tisdag 20 november 2012

Hållbar upprustning av miljonprogrammet

Torsdagen den 22 november ska jag delta i ett av Svensk Byggtjänst anordnat seminarium med rubriken "Hållbar upprustning av miljonprogrammet".

Det är för andra året i rad ett seminarium med detta tema anordnas. Fokus ligger denna gång på "ekonomiska och sociala aspekter, och hur nya synsätt förvandlar miljonprogrammet från ett problem till en fantastisk möjlighet".

Bland talarna nämns "Veronica Palm (s), Anti Avsan (m), Carlos Rojas och Göran Cars".

I pressmeddelanden anges att Veronica Palm är trött på att de som bor i hyresrätter i miljonprogramsområden ses som svaga individer eller några man tycker synd om. Hon vill föra fram att de problem som finns inte beror på människorna eller husen, utan på att områdena inte har tagits tillvara.

För egen del tycker jag att Veronica Palm har gjort ett utmärkt uttalande. Det ska bli mycket intressant att se om hon motsäger sin egen grundtes. För egen del ska jag ta min utgångspunkt i det hon har sagt och ge henne rätt i detta ... på vilket sätt får åhörarna ta del av på torsdag.

Jag kommer att tala under rubriken ”Vad krävs för att få ett ökat bostadsbyggande?” och redogöra för alliansens syn på upprustningen av miljonprogrammet.

Tid: Torsdag den 22 november, 8.30 – 18.00.

Plats: Nalen, Regeringsgatan 74, Stockholm.

Här finns en länk till ett pressmeddelande på mynewsdesk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar