torsdag 19 januari 2012

Partiledardebatten

Intresset för gårdagens partiledardebatt - som började kl. 09.00 - var stort, eller till och med mycket stort. Förutom omfattande mediabevakning kunde jag strax före debattens början konstatera att kön till ingången för besökare till rikdagens åhörarläktare ringlade sig hela vägen över Riksgatan bort till trappan framför ingången till riksdaghuset västra. Inne i kammaren kunde jag också konstatera att det verkade vara fullsatt på åhörarläktaren.

Jag ska inte ge mig in i någon form av analys av deltagarnas insatser eller analysera olika motsägelser i anförandena. En sak är dock säker, det saknades inte motsägelser när det gäller åtminstone en av oppositionsföreträdarna. Statsministern, Fredrik Reinfeldt, gjorde en bra insats. Det övergripande budskapet om ansvarstagande gick fram med all önskvärd tydlighet.

1 kommentar:

  1. HEJ JUHLOT gjorde en godkänd insats bäst var MP GUSTAF han är suverän ska ej rösta på MP jag ska rösta på (S)

    SvaraRadera