fredag 19 augusti 2011

"Het debatt" i Motala

.
I dag går det att hitta både artiklar i tidningar och blogginlägg från gårdagens debatt mellan mig och Veronica Palm (S) i Motala. Vi började med att i tur och ordning reflektera över det som hade sagts av föredragshållarna tidigare under dagen, därefter var det dags att besvara frågor och att kommentera andra inspel och varandras inlägg. Första omgången pågick en halv timme. Därefter var det en kaffepaus följd av ytterligare en timme debatt, då även deltagarna fick ställa frågor. Den totala tiden om en och en halv timme kan verka lång men det var inga som helst problem med att fylla tiden.
.
Här finns en länk till en ny artikel i Motala & Vadstena Tidning.
.
Östgöra Correspondenten hade en liten notis på framsidan av papperstidningen och ovanstående artikel (på bilden i blogginlägget) i papperstidningen. Ingen av artiklarna finns ännu utlagd i nätupplagan.
.
Det finns en vad man kan kalla kronologisk redogörelse för de olika föredragningar och diskussioner som förekom under den aktuella dagen i Motala. Den finns på Terje Gunnarsons blogg, ordförande för Hyresgästföreningen, region Stockholm. Jag tycker i och för sig att beskrivningen på bloggen är sakligt hållen och korrekt. När det gäller påpekandet att jag slirade på svaren avseende skattelagstiftning/rotavdrag och lika förutsättningar för alla boendeformer så beror detta på att jag avkrävdes bestämda svar som jag inte kunde lämna av den enkla anledningen att det pågår arbete med direktiv till den utredning som ska se över hyresrättens ställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar