fredag 13 maj 2011

Finansdagarna och lite annat

I dag har jag hållit ett anförande på Finansdagarna som avhölls i Kista science tower. Mitt ämne var den nya lagen om allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag och nya hyressättningsregler - bakgrund och syfte. Med det anförandet öppnade jag dagens workshop som handlade om den nya lagstiftningen och ett antal olika problem som har kunnat identifieras i anslutning till denna. Här finns en länk från SKL och här en länk direkt till Finansdagarna.

Jag tycker att advokaten Olle Rislund från Cederquist advokatbyrå (som var näste talare efter mig) höll en bra genomgång av olika frågeställningar i anslutning till frågan om otillåtet statsstöd.

I förrgår hade jag en artikel i Kristianstadsbladet. Det var samma artikel som förra fredagen var införd i Kvällsposten. Här finns en länk till artikeln.

I går kampanjade tillsammans med bland andra min parti- och utskottskollega Maria Abrahamsson vid vår Moderatstuga, som under vårens medlemsvärvarkampanj står vid Sergels torg. Maria Abrahamsson har bloggat om detta. Här finns en länk till hennes blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar