måndag 19 oktober 2009

Kulturupplevelser

Vad är din största musikupplevelse?
Den i vart fall efter omständigheterna största musikupplevelsen fick jag nog i mitt tidigare arbete som polis. Jag och mina kollegor i pikétgruppen fick – någon gång i mitten av 1980-talet – rycka ut till Gröna Lund i Stockholm där det pågick en rockkonsert. Stämningen var kaotisk och folkmassan tryckte på fram mot scenen. Situationen var akut, ljudnivån var hög och vi hade inte tillgång till hörselskydd, men fick tränga oss in mellan scenen och folkmassan för att hålla tillbaka människorna. Trots dessa omständigheter kändes musiken starkt medryckande och förvånansvärt bra. Jag fick en upplevelse av att det här är riktigt bra musik. Det var "Europe" som spelade.
Ovanstående kommer från en enkätintervju som Helsingborgs Dagblad genomfört med samtliga riksdagsledamöter. Samtliga har fått lista ett mindre antal kulturupplevelser. Jag svarade på enkäten i våras. Svaren publicerades för ett par veckor sedan men jag upptäckte dem i helgen. Samtliga mina svar finns här.

Hur andra riksdagsledamöter svarat finns att läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar